Der Arbeitskreis Wissenschaft und Wirtschaft e.V. bietet mit seiner Coaching-Akademie Studierenden aller Fachrichtungen in der finalen Phase ihres Studiums und der Bewerbungsphase Unterstützung durch offene Workshops an. Unsere Workshops decken ein breites Themenspektrum ab: z.B. Zielsetzung und Zeitmanagement, die Gestaltung überzeugender Bewerbungsunterlagen,  ein selbstsicheres Auftreten im Vorstellungsgespräch und das Führen von Gehaltsverhandlungen.

Ob es um Persönlichkeitsentwicklung (Selbstbewußtsein, öffentliches Reden, Zeitmanagement ), um die berufliche Weiterentwicklung (Job Interviews, persönliches Auftreten, Lebensplanung) oder die ersten Schritte außerhalb der Universität/Hochschule (Management Training, Verhandlungsführung, Konfliktmanagement) geht, dier AkWW e.V. bietet Workshops in allen diesen diese Bereiche an. Die TrainerInnen haben jahrelange Erfahrung mit den speziellen Bedürfnissen von Studierenden/Absolventen, so dass die in den Workshops vermittelten Tipps und Techniken nicht nur den neuesten wissenschaftlichen Erkenntnissen entsprechen, sondern auch auf handfesten Erfahrungen beruhen.

Business Knigge / Business Good Manners

Der Business Knigge – Moderne Umgangsformen als Schlüssel zum Erfolg

Wissen Sie, was von Ihnen erwartet wird, wenn Sie zu einem Geschäftsessen, einer Konferenz oder einer Eröffnungsveranstaltung eingeladen werden? Sind Ihnen moderne Umgangsformen, sowie die potenziellen Fallstricke geläufig?

Nach diesem Seminar beeindrucken die Teilnehmerinnen und Teilnehmer durch souveräne Umgangsformen. Sie lernen alles zu Anrede, Begrüßung und Vorstellen: wer, wen, wann und wie! Ein Konferenzdinner oder Business-Lunch werden die Teilnehmerinnen und Teilnehmer nach diesem Seminar genießen können, da sie die neuesten Knigge-Regeln kennen und durch entspannten Small Talk für gelungene Kommunikation und Networking sorgen.

Dieses Seminar ist ideal geeignet zur Vorbereitung der Bewerbungsphase oder für Berufseinsteiger.

Das Seminar Business-Knigge wird als Halbtags- oder Ganztags-Seminar angeboten.

Zielgruppe: Studierende
Sprache: Deutsch oder Englisch

Trainerin: Dr. Theresa Rühl

Ziele setzen und erreichen

Ziele setzen und erreichen – die Grundlage für ein erfolgreiches Leben

Sie können vieles, aber Sie wissen nicht so recht wo die Reise hingehen soll? Dann ist dieses Seminar genau richtig für Sie!

Um unsere vielfältigen Ressourcen erfolgreich einsetzen zu können, müssen wir ein Ziel vor Augen haben. Haben wir kein klares Ziel verläuft unser Leben/unsere Karriere eher zufällig, es erscheint uns so, als hätten wir selbst darauf nur wenig Einfluss. Das kann frustrierend sein!

Haben wir jedoch ein klares Ziel vor Augen und haben wir uns auch eine Strategie zurecht gelegt, wie wir dieses Ziel erreichen wollen und können, dann können wir tatsächlich Großes erreichen! Die Grundvoraussetzung dafür ist aber: das ZIEL! Das Ziel ist unsere Motivation jeden Morgen aufzustehen und zu tun, was getan werden muss. Sind wir uns bewusst WARUM wir einen bestimmten Weg eingeschlagen haben, dann halten wir auch gelegentliche Durststrecken auf diesem Weg besser durch.

Das Seminar „Ziele setzen & erreichen“ widmet sich genau diesen Fragen.

Hierbei ist es möglich den Inhalt als Halbtages- (4 h) und Ganztages-Seminar (8 h) zu gestalten oder Sie buchen einen Impulsvortrag (1 h) zu diesem spannenden Thema

Zielgruppe: Studierence, Berufstätige, Allgemeinheit
Sprache: Deutsch oder Englisch

Trainerin: Dr. Theresa Rühl.

Conflict Management & Effective Communication

Dealing with Conflict – Successfully

Whether we like it or not, conflict is a part of life. We can either play everybody else’s game and get into fights, getting bullied or giving up or we can learn how to deal with conflict more successfully.

Aims: You want to get the best out of yourself and others by using successful communication and negotiation? Learn to understand how
and why our communication is sometimes lacking and acquire the means to improve your self-awareness and self-regulation skills as
well as enhance your ability to deal with conflict and improve your relationships. This collaborative, light-hearted seminar combines inter-
esting knowledge with proven, easy-to-apply tools and skills that equip you to make your working life easier and more successful.

Content: The concept of Emotional intelligence is used to understand people’s thinking and emotional patterns in workplace situations,
solve pressing problems more easily, quickly and effectively, to develop strong, win-win relationships based on trust and integrity and
resolve conflict within the team quickly and easily.

Target group: Students, Employees, general public
Duration: 2 day event
Language: English or German

Trainer: Dirk Bansch

Zeit- und Selbstmanagement

Ich brauche mehr Zeit – aber woher nehmen und nicht stehlen?

Die schlechte Nachricht ist, dass wir nicht mehr Zeit erschaffen können, aber worüber wir Kontrolle haben ist unser Fokus, unsere Prioritätensetzung und unsere Fähigkeit, „nein“ zu sagen.

In diesem Workshop lernen wir, unseren Tagesablauf zu optimieren, unnütze Zeitdiebe zu identifizieren und mehr Kontrolle über unsere Aufgaben zu bekommen.. Wir werden unsere Emailüberlastung in den Griff bekommen, Bespechungen verkürzen und im Durchschnitt 30-60 MInuten pro Tag effektiver nutzen als bisher.

Zielgruppe: Studierende, Berufstätige, Allgemeinheit
Dauer: 2 Tage
Sprache: Deutsch oder Englisch

Trainer: Dirk Bansch

Effektive Mitarbeitergespräche

Kommunikation als Führungsinstrument

Schieben Sie wichtige Mitarbeitergespräche vor sich her? Ist es Ihnen unangenehm, die „kritischen“ Unterhaltungen zu suchen? Setzen Sie die Beurteilungsgespräche auf die „Wenn wir mal Zeit dafür haben“ Liste?

Informelle und offizielle (institutionalisierte) Mitarbeitergespräche sind eines unserer wichtigsten Führungsinstrumente.

In diesem Workshop lernen wir die besten Methoden und Einstellungen für:

  • Die Vereinbarung persönlicher Ziele
  • Systematisches Feedback
  • Die Beurteilung von Leistung und Verhalten
  • Die Struktur von positivem und negativem Feedback
  • Den psychologischen Vertrag zwischen Manager und Mitarbeiter

 

Zielgruppe: Manager
Dauer: 1 oder 2 Tage
Sprache: Deutsch oder Englisch

Trainer: Dirk Bansch

Figuring Out People

Why are other people so difficult to understand?

While we don’t like to admit it, our actions and reactions are often quite predictable.

Fortunately, the same holds true for most people out there. In this thought-provoking seminar, you will learn how to:

  • Understand how other people process information differently than you
  • Find out their hot buttons in order to influence them
  • Improve your relationships
  • Figure out how other people are trying to manipulate you
  • Overcome your brain’s tendency to follow certain patterns
  • Make sense of and predict people’s reactions

This event is based on advanced NLP and Emotional Intelligence research and will be presented in an easy to understand manner and participants will be able to immediately apply their new skills.

Audience: Students, Employees, Mangers, general public
Duration: 1 day
Language. English or German

Trainer: Dirk Bansch

Der erste Eindruck zählt

Erfolgreich auftreten als Berufseinsteiger

Mit diesem Seminar optimieren Sie Ihren 1. Eindruck, so dass Sie stets positiv von Ihren Mitmenschen wahrgenommen werden. Dabei stehen Ihre Körpersprache und Ihr äußeres Erscheinungsbild im Mittelpunkt. Sie lernen durch Körperhaltung zu überzeugen, mit Blickkontakt und Distanzzonen zu punkten, so wie souveränes Präsentieren und Sprechen in der Öffentlichkeit. Das Sprichwort „Kleider machen Leute“ gilt auch in der heutigen Zeit. In diesem Seminar erfahren Sie alles Wichtige zum Thema Dresscode und Kompetenzfarben. Außerdem ist es möglich, dass  jeder Teilnehmer eine individuelle Farbberatung erhält.

Die einzelnen Aspekte können dabei nach Bedarf vertieft und gewichtet werden.

Je nach Umfang des Inhalts können so eintägige oder mehrtägige Seminare zusammengestellt werden.

Zielgruppe: Studierende, Berufstätige, Allgemeinheit
Sprache: Deutsch oder Englisch

Trainerin: Dr. Theresa Rühl

Coach Yourself To Confidence

How would you feel if you were more confident?

Do you feel that you need to be more confident ? Whether at university, in a job or in our private lives, confidence has a major impact on how successful we will be. The good news is that confidence can be learned and in this workshop you will learn many different techniques from different fields that will allow you to feel and act in a more confident manner. Wouldn’t it be worthwhile to change our mindset to a more confident one?

Aims: This hands-on, interactive seminar which includes many immediately applicable techniques, inspiring ideas and fun exercises will
allow you to strengthen your confidence, expand your comfort zone and create new positive habits.
It is well established that most people’s self-esteem and self confidence nosedives during their school years.

We will be exploring the impact of emotions on our confidence levels and how take more control of them by becoming more emotionally
intelligent.

Content: We will be exploring how and why we sometimes feel less confident than we would like to, and we will discover ways to have
more control over our feelings and reactions. The confidence triad of emotions, self-talk, and posture will be covered, and we will also
learn about our self-image, our limiting beliefs and the skill of learned optimism. We are not born with a lack of confidence, we learn it
through our experiences. In this seminar, we will coach ourselves how to take back control.

Target group: Students, employees, general public
Duration: 2 day event
Language: English or German

Trainer: Dirk Bansch

People Management Essentials

People Management Essentials – What they don’t tell you when you become a manager

Many people get overwhelmed when they are being promoted to a managerial position. Do you know exactly what is expected of you, how to get the best out of yourself and your team and how to deal with the sometimes unpleasant tasks of being a manager like reprimanding and appraising staff?

Aims: To imbue you with the skills, techniques and attitudes to manage people, yourself and organisational objectives. To enhance you ability to communicate effectively, motivate and delegate in a way that benefits you, your team and the organisaiton.

Content:

  1. How to prioritise your schedule, manage your time and direct your mental focus
  2. Effectively delegate tasks and projects to develop in-team competence and skill
  3. How to agree, monitor and develop meaningful performance objectives
  4. Coach team members to solve problems more quickly and improve performance
  5. Deal with difficult people and situations more confidently and assertively
  6. How your preferred management style impacts your team’s performance
  7. How your management style develops or damages team motivation and commitment
  8. How to balance getting the job done with motivating and supporting your team members

Target group: New managers, experienced managers who wish to solidify and enhance their management skills
Duration: 1 or 2 day event. The 2 day event includes case studies, as well as additional coaching exercises.
Language: English or German

Trainer: Dirk Bansch

Emotional Intelligence Masterclass

Emotional Intelligence Masterclass

This 2 day programme is designed to help individuals develop their Emotional Intelligence. Emotional Intelligence is largely accepted as the ability to understand and apply the knowledge created from our emotions to aid effective functioning, build trust, and enhance decision making.

Objectives
• To introduce the key concepts of Emotional Intelligence and assess their implications to business
• To challenge delegates‘ thinking processes to consider their behavioural style.
• To demonstrate and practice some of the primary Emotional Intelligence techniques.
• To become more self-aware and understanding your own emotions
• To start regulating your own emotions
• To recognise other people’s emotions and dealing with them in an emotionally intelligent manner
• To motivate other people

Day One
• Define Emotional Intelligence
• The role of emotions
• The steps to personal competence

Purpose
Examine the definitions, history and context of emotional intelligence and identifying the advantages of emotional intelligence in business.
Understanding the basis and power of emotions and how to distinguish between constructive and damaging emotions. How to build
greater self awareness and understand the role of values in Emotional Intelligence.

Day Two
• The steps to social competence
• Becoming response-able

Purpose
• Review day one.
• Acknowledging the emotions of other people and identify what others‘ emotions are.
• Make more appropriate responses to events rather than allowing reactions to drive behaviour.
• Reflections and thoughts on implementation.

Target group: Students, employees, general public
Duration: 2 day event
Language: English or German

Trainer: Dirk Bansch

Phenomenal Presentations

Present phenomenally and persuasively

Do you feel uncomfortable presenting in front of a demanding audience? Are you uncertain about how to structure your presentation most effectively? Do you suffer from stage fright? Are you aware of different audience’s preferences for receiving information?

If you said „yes“ to any of those questions, then you will benefit from this presenation skills event. It is carefully designed to provide you with a fun, intellectually challenging and worthwhile learning experience. You will learn how to effectively apply a powerful suite of tools, techniques and skills to transform the impact you have on your audience.

Aims: To equip you with the skills to structure and present a powerful message to demanding audiences. To learn about ways to enhance your credibility and to be more persuasive and confident in your presentation.

Content:

Day One

  1. How to write a powerful first 30 seconds which grabs audience attention
  2. How to identify your key message
  3. How to use persuasive language, power words and pauses to create intrigue and reflection
  4. How to view your presentation through your audience’s eyes and identify gaps and ambiguity
  5. How to design, refine and present a powerful presentation which resonates with your audience
  6. How to establish how you want your audience to think, feel or do differently following your presentation
  7. How to use facts, data and research findings to support your recommendation or proposal
  8. When and when not to use slides in your presentation for maximum audience impact
  9. How to boost the impact of your presentation with case studies and stories

Day Two

  1. How to positively frame your presentation prior to your event
  2. How to understand and overcome presentation nerves
  3. How to use rhetorical and precision questions to engage and involve your audience
  4. How and when and when not to use humour
  5. How to respond to hecklers
  6. How and when to use props to boost your personal impact and audience participation
  7. How to close your presentation to gain audience commitment, support and action
  8. How to organise and manage an effective Q & A session
  9. Video feedback of your presentation


Target Group:
 Eexecutives, leaders, in-house trainers and aspiring managers. Anyone who is required to present, and present well to an audience.
Duration: 1 or 2 day event. The 2 day event includes video feedback for each participant.
Language. English or German

Trainer: Dirk Bansch

Maßgeschneiderte Workshops und Vorträge

Ihre Wünsche – Professionell Umgesetzt!

Ob Sie einen Workshop über Streßmanagement, einen Vortrag über Geschlechtergerechte Sprache oder eine Coachingsitzung über das persönliche Auftreten im Ausland suchen, unsere erfahrenen Trainerinnen und Trainer, Rednerinnen und Coaches können Ihnen helfen.

Unsere Expertinnen und Experten haben Workshops, Reden und Coachingsitzungen in über 15 Ländern und in Branchen, die von wohltätigen Organisationen über akademische Einrichtungen und Unternehmen der Bauwirtschaft zu Banken und Schulen reichen, abgehalten.

Was immer Sie für einen Vortrag, einen Workshop oder eine persönliche Sitzung suchen, fragen Sie uns. Wir können Ihnen weiterhelfen.

Expertinnen und Experten: Dr. Gitta Brüschke, Dr. Theresa RühlDirk Bansch

Alle Workshops in Deutsch oder Englisch  

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